Thursday, February 17, 2011

we are siblings ok !

Assalammualaikum .

Hi readers ! entry kali ni aku nak share pasal kawan-kawan aku . eh ! bukan kawan-kawan . tapi adik beradik aku . :) bukan aku nak bangga . tapi aku bersyukur sgt dapat siblings macam diaorg . Alhamdulillah . aku harap, relationship ni kekal hingga ke akhir hayat aku . aminnnn . ok, kat bawah ni serba sedikit tentang diaorg . enjoy !


NORNAIMAH BINTI MOHAMED ANI (EYMA)
Senang je nak describe pasal eyma ni . 1st sekali mesti kena bgtau korg yang dia ni adalah seorang yang sgt tinggi . sumpah memang tinggi gile . no wonder la dia bole jadi atlet bola jaring . dia ni kalau gelak macam menangis . sampaikan aku gelak pun bukan sebab cerita dia, tapi sebab cara dia gelak . hahaha . kadang-kadang dia ni mudah emo . kadang-kadang tu plak jiwang karat . suke sgt bermadah-madah ni . try la tengok blog dia . hehe . dia pun kuat touching jugak . tapi dia tetap baik .

si tinggi ku !

MOHD SABREE BIN ABDUL MANAF (SAB)
Sab ni antara yang agak pemalu la . hehe . tapi bila da start berbual dengan dia, baru kenal dia ni bukan lah seorang yang pemalu tapi agak humor and layan kepala jugak la . hehe . dia ni agak cute (jgn bangge plak ye sab) . hehe . dia ni suke selesema . resdung dia sgt teruk . dari 1st kenal smpai sekarang tak pernah baek lagi resdung dia . ape-ape pun aku tetap doakan resdung ko sembuh ea sab . :) dia ni kalau kat kelas bole di kategorikan as hustler jugak la . sebab dia ni ade basic technical drawing before masuk IKM . drawing dia pun sgt kemas . rugi la mane-mane company tolak dia ni sebab dia seorang yang sgt dedikasi dengan kerja dia . belanje aku makan ea sab sebab aku da tolong promote ko . hehe :P

yang pakai jacket tu la sab . cute kan .  :)

MOHD NAZRI BIN AWANG (NAZ)
Dia ni aku panggil naz je . dia antara yang paling tua antara kiteorg . tapi dia agak layan kepala jugak la . kadang-kadang dia ni pemalu . bile org bahan dia, telinga dia mesti merah . haha . kalau kat kelas, dia memang bertanggungjawab la . and sebab tu jugak, kteorg lantik dia as ketua kelas . hehe . ko memang terbaik la naz even ko ni kadang-kadang jiwang jugak . hahaha . sekarang ni dia da jadi petani . jangan maen-maen ! petani berjaya tau . farm dia da macam farm ville aku kat facebook da . ok,aku tipu ! farm dia da macam kat cameron da tau . sumpah cantik kalau capture picture kat farm dia . :) so, sape yang taksub dengan photographer ni, bole la ke rumah dia . ni alamat rumah dia :- NO 44, KG BARU SRI PANDAN, PANCHING TIMUR, 26140 KUANTAN, PAHANG. takpe kan naz aku publish alamat rumah ko ? at least bole promote cili ko . jangan lupe bagi komisyen kat aku ea . hahaha . kalau korg nak tau, dia ni bab-bab wat kerja kampung mmg no.1 la . tak rugi buat calon suami . ape lagi . cepat isi borang . hehehe . aku tolong promote lagi ye naz . :P

macam cameron kan ?
bole buat calon suami tau !
inilah hasilnya :)
yang kanan sekali tu la naz . hensem tak ?

ABDUL HAFIZ BIN ABDUL RAHIM (APIZ)
Hafiz ni seorang yang agak bertanggungjawab la . macam naz jugak . sebab kalau kite mintak tolong ape-ape dekat dia, mesti dia akan tolong even susah macam mane sekali pun . mase dekat IKM, dia antara rumah yang paling dekat la . tak payah susa-susa beli tiket balik kampung . hehehe . korg nak alamat dia jugak ke ? tak payah la kan . kalau korg nak pergi jugak, korg bole pergi sungai Pahang . rumah dia dekat je dengan sungai Pahang . bole mancing ikan patin kau . pastu masak lemak cili padi . . wahhh fevret aku tu . hehe . yang paling menarik about dia ni ialah dia ade kembar tau . tapi kembar tak seiras . aku tak tau sape lagi hensem . maybe dia . maybe kembar dia . sebab aku selalu tengok dia je . kembar dia aku jarang tengok . kalau korg nak tau sape hensem, korg bole tanye dia sendiri . sorry la ye tak bole attach picture kembar dia sekali sebab aku tak pernah ade collection kembar dia . :D

ok ! jangan gosip . :P
ha . yang kiri tu apiz !

MOHAMAD FARRIQ BIN MOHD YUSOF (YED)
Yed pulak seorang yang happy go lucky . suke menyanyi even kadang-kadang suare dia tak la sedap mane pun . certain lagu je yang kena dengan suare dia . haha . tak lah aku tipu je . suare dia mmg sedap pun . lunak gitu . kalu pergi audition AF, sampai stage 2 je . pastu kena balik . hahaha . taklah, aku tipu lagi . suare ko memang sedap la yed . aku ikhlas puji ko ni . :D dia ni orang yang paling suke buat lawak dekat kelas and paling suke menyakat org lain . lagi-lagi menyakat lida . mmg fevret dia la tu . hehehe . tapi dia la penyeri majlis . kalau takde dia, suram la majlis . :) dia ni ade time jiwang jugak . kalau bab-bab awek, memang no.1 la . tak rugi la buat dia boyfriend sebab dia ni memang sumpah romantic . kalau suami tu aku tak jamin . hahahaha . :P

tengok tu yed buat muka comel ! yang terselit antara perempuan kat bahagian bawah tu la yed !
tengok tu ! yed buat muke comel lagi . malas nak ckp pape . haha
  
JAFIRI BIN MOHAMAD BUSTAMAM (JEP)
Jep ni kalau dekat kelas di kire hustler la . dia ni pandai . SPM 6A kau ! tapi masuk IKM je . sebab ape . sebab dia ni merendah diri . pandai tapi tak menunjuk . dia pun tak kedekut ilmu . dia ni macam sab jugak . pendiam . tapi kalau da berbual, suke buat lawak . haha . no wonder la ko rapat dengan sab kan jep ? hehehe . dia ni kalau dlm facebook memang talkative gile . tapi bile da jumpe depan-depan, diam seribu bahasa . memang susa la nak dgr dia ckp . kalau dia start ckp tu kire sgt bersyukur la . rase macam nak buat kenduri kesyukuran gitu . haha . kalau korg nak tau, dia ni pun ade kembar jugak . aku pun tak tau sgt about kembar dia tu . yang aku tau dorg ni sgt close . close macam mane aku tak tau . maybe tido 1 katil . maybe share baju and seluar . maybe mandi same . ahhh . aku tak tau . korg tanye dia sendiri ok . eh ! tapi ape yang aku tau, kembar dia ni lagi hensem dari dia . betul ke jep ? ni yang rase nak ngorat ni . bole kan jep ? hehehe . wink wink . :P

sebelah kiri tu la jep
jep yang macho tu berada di sebelah kanan anda . hehe

SAIFUL BAHRI BIN SAMIN (EPUL)
Haha . ape aku nak story pasal ko ni ek epul . dia ni seorang yang happy go lucky jugak . kalau ade masalah pun dia senyum je . susah nak nampak dia marah . kalau dia gelak, macam petir . haha . dia ni paling peramah la dalam kelas . dengan semua org dia tegur . kat kelas dulu kteorg panggil dia ustaz sebab dia suka bace doa . hehe . tp bile da kerja ni, hilang ciri-ciri ustaz tu pade dia . aku pun tak tau kenape . ko tanye dia sendiri . hahaha . sorry epul . dia ni pun sgt baek sebab dia selalu tolong aku . dia ni pun antara yang bole harap la buat calon suami . :)

jangan gosip jugak ye kawan-kawan !
ade kereta kau ! tak nak ngurat ke ? hehe
  
SAIDATUL DIANA BINTI MOHD YAAKOB (DYANA)
Dyana ni kalau kita tak betul-betul kenal dia, mesti kita akan cakap dia ni sombong . sebenarnye tak . dia ni baik gile . nampak je ganas tapi sebenarnya dia seorang yang sgt sensitive . cepat gile touching . dia ni antara yang paling suke backup kteorg . buat la taik dengan kteorg . confirm dia dulu yang sound korg . hehe . ganas kan ? tapi tula, kalau org tengok badan dia sumpah org tak takot dengan keganasan dia . sebabnye dia ni sgt cikeding . hehe . makan banyak-banyak ye dyana . nanti aku buat entry pasal pembesaran ko plak . hahaha . :D
dyana yang tunjuk peace dua-dua tangan tu . cute kan ?
si pinky tu la dyana . sebelah kiri tau . :)

SITI ROSSIDAH BINTI RAMLI (CDAH)
Dia ni kembar aku . dia ni antara yang paling berjaya la antara kteorg . Alhamdulillah . rezeki dia melimpah ruah sekarang . maybe sebab dia ni seorang yang sgt pemurah hati . :) shida ni perangai dia gile-gile sikit . haha . kalau layan kepale dia ni, memang mengong la korang . suke buat perangai pelik-pelik . hehehe . tapi dia baik . caring pasal membe-membe dia . dia ni pun bertanggungjawab . tak sia-sia lahir bulan 1 . sebab orang yang lahir bulan 1 ni seorang yang mempunyai sifat kepimpinan yang tinggi . and dia memang ade ciri-ciri tu . no wonder la dia bole jadi BPP kat IKM . respect ko la shida . :D dia ni pun dalam kategori pandai jugak . dia tak kedekut ilmu . :) mase kat IKM dulu, selalu share toyol dengan aku . ups, bukan toyol . but nota ok ! kteorg budak baek . mane ade toyol-toyol ni . hahaha . kan shida kan ? :D

same tak muke kteorg ?

phewiitt . wink wink

 SITI NURUL HUDA BINTI NORHIZAM (HUDA)
Huda ni seorang yang happy go lucky . dia ni pun penyeri majlis jugak . same mcm yed . dia ni kuat bercerita . kalau bercerita, susah sgt nak berhenti . haha . dia ni pun seorg yang agak prihatin . sebabnye dia adalah pembekal ubat untuk kteorg 1 kelas . hehehe . macam-macam ubat dia ade . kalau sab kne resdung pagi-pagi, mesti dia balik hostel amek ubat untuk sab . hehehe . sampaikan sanggup beli ubat 1 botol untuk sab . tapi sampai sekarang sab tak pernah baik dr penyakit dia tu . maybe sebab ko da takde nak bekalkan ubat untuk sab kot huda . hahaha . dia ni bole di kire ramai peminat jugak la . orang ramai kenal dia kat IKM tu . maybe sbb dia ni peramah gile . dia pun bole di kategorikan muke market jugak la . hehe . ape-ape pun dia antara membe yang paling caring even kadang-kadang ade sedikit gedik . hehe :) yang menariknya, kat IKM dia ni orang panggil dia busuk . bukan sebab sia busuk . tapi sebab dia kantoi dengan senior save name ex-boyfriend dia “busuk aku” . haha .

si mungek ku !
si cute ku !
terserlah kemungekkan dia . haha

NORLIDA BINTI ZAKARIA (LIDA)
Haha . lida ni seorang yang sgt chubby dalam kelas aku . dia ni orang Terengganu . dia ni sgt baek . kat IKM dulu, dia selalu kena buli dengan budak-budak lelaki kelas aku . paling kuat menyakat dia yed dengan jep la . ade 1 mase tu dia pernah kena balut dengan masking tape . haha . kesian ko lida . tapi bagus la . dia ni sgt penyabar . kena buli macam tu pun still bole gelak-gelak lagi . haha . dia ni bole di kategorikan sebagai pelawak kat kelas kteorg . sebabnye kadang-kadang cara dia tu buat kteorg gelak even sebenarnye dia tak buat lawak . haha . budak-budak ni pernah gelarkan dia ni “pingu” . kalau tak silap aku, jep yang bg name tu . haha . jahat ko jep ! tapi takpe kan lida . pingu tu sungguh comel . aku pun suke tengok cartoon tu . hehe

yang tudung pink tu la lida . :)
si chubby ku !

ZURAIDAH BINTI ZAINUDDIN (ZUE)
Zu ni orang Kelantan . tapi dia suke speaking KL dengan kteorg . hehehe . dia ni kalau membebel macam mak orang . yang lawaknye, kalau dia membebel semua buat-buat tak dengar . hehehe . tapi dia ni bole layan kepala jugak la . kalau kteorg buat lawak, dia bole join . tapi mesti ade nasihat la lepas kteorg buat lawak tu . biase la . ciri-ciri keibuan tu memang tak lepas dari diri dia . hehe . dia ni pun macam shida jugak . BPP tau kat IKM . maybe sebab ciri keibuan tu kot dia jadi BPP . bagus la . so, aku kategorikan dia as calon isteri yang terbaik . nak no.fon dia ke ? tak payah la kan . aku pun tak di bayar gaji sebagai ejen pencari jodoh . kalau korg nak kenal, bole add dia kat facebook ok . :)

I LOVE ALL MY SIBLINGS !









No comments:

Post a Comment